piątek, 24 czerwca 2016

Zakończenie roku



Dziwnie jest wstawać w każdy poniedziałek, nie przygotowując się do szkoły. Budzik już nie dzwoni, mama nie woła na śniadanie… Z zewnątrz wygląda to oczywiście bardzo sielankowo. Śpimy do której chcemy, robimy to, na co mamy ochotę i nie musimy stresować się brakiem nieprzygotowania na lekcje. Po prostu żyć nie umierać! Każdy dzień, to huczna impreza. No i najważniejsze – brak jakichkolwiek obowiązków. Kto normalny nie cieszyłby się z zakończenia roku? Przecież to najdłuższe wakacje w naszym życiu!

Koniec szkoły jest powodem szczęścia większości maturzystów w tym kraju. Kończy się jakiś etap, zaczyna nowy. Taka kolej rzeczy. Zaczynamy dorosłe życie. Idziemy na studia, szukamy pracy, mieszkania. Moc doświadczeń i nowych doznań! Tylko, że to nie jest takie proste.

Nagle zostajemy rzuceni na głęboką wodę, a tak naprawdę nie jesteśmy dobrymi pływakami. Wszystkiego musimy nauczyć się krok po kroku. Innym ktoś pomoże ale będą też tacy, którzy zostaną w tej wodzie kompletnie sami. Pod przykrywką sielankowego, imprezowego życia kryje się masa odpowiedzialności i zdecydowania, których w tym młodym wieku jeszcze trochę nam brakuje. 

Moje zakończenie roku odbyło się prawie dwa miesiące temu i nawet nie wiem, kiedy to tak szybko minęło. Jednego jestem pewna - 29 kwietnia był najsmutniejszym dniem w moim życiu i wydaje mi się, że nie tylko dla mnie. Ale co jest nie tak? Powinniśmy cieszyć się, że jesteśmy w końcu wolni, że już nikt nie będzie od nas niczego wymagał... To nie jest tak. Dopiero teraz zdałam sobie sprawę, że to właśnie w szkole byłam wolna od tych wszystkich życiowych obowiązków, które na pewno nie należą do najłatwiejszych. 

Jak na razie, trzyletni okres w liceum, był najpiękniejszym etapem w moim życiu. To tutaj nauczyłam się wyrażać własne zdanie i po prostu być sobą. Liceum nie przygotowuje wyłącznie do matury ale uczy również tego, jak być dobrym człowiekiem.

PS. Za każdym razem, kiedy słucham tej piosenki, przypomina mi się moja klasa - którą z całego serca pozdrawiam! - przecież to nasza piosenka! Wiecznie młodzi :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz